betta,ikan laga,ikan karing,ikan sekila,cupang

Salam,selamat datang ke blog saya.di sini saya ada iklan betta/ikan laga/ikan karing/ikan sekila untuk dijual serta koleksi peribadi yang saya ada. Jualan secara borong/wholesale juga disediakan. saya harap dapat berkongsi ilmu pengetahuan atau menerima pandangan serta komen-komen dari peminat-peminat betta di seluruh dunia.terima kasih semua.





Wednesday, August 18, 2010

Cara-cara pembiakan ikan laga betta halfmoon/hmpk





Pertama:Kena sediakan 1 pasang induk yang berkualiti tinggi untuk menghasilkan baka2 yang terbaik,cantik dan berkualiti mcm bapok dia jugok.



Betta halfmoon ialah ikan laga yang bentuk ekornya separuh bulan.atau separuh bulatan,180'c.








Untuk menghasilkan anak supaya menyerupai ekor bapak dia,kita hendaklah mencari induk betina yang cantik.Ekor 180'c mesti.hehehe

4 comments:

  1. bro,bole bg detail x camne n step by step dr ikan lage tu mating,smpe betelor,den telor menetas sume...ape perlu buat,bg mkn ape n all above smpe ank lage tu besar~

    ReplyDelete
  2. Tak pew kew klau telur tidak bersama buih ? Saya x tahu mnew psal ikan laga niee..klau ikan laga dah bertelur berapa hari lagi dia Akan bertelur eh?

    ReplyDelete
  3. x bleh sbb buih tw akn jd srang fry,bpak akn jga..telur akn mnetas 48 jam

    ReplyDelete
  4. Mcm mna nak hasilkan plakat yg cantik

    ReplyDelete